در پایان دومین جشنواره سور، سرنا و زندگی :

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

در پایان دومین جشنواره سور، سرنا و زندگی :
نویسنده : admin تاریخ : شنبه 24 بهمن 1394

در پایان دومین جشنواره سور، سرنا و زندگی :

معاون ساسی و امنیتی استاندار: سطح برگزاری این جشنواره همطراز با جشنواره های ملی است / شیر محمد اسپندار پدر موسیقی نواحی ایران تقدیر شد

شب گذشته در آیین اختتامیه  جشنواره منطقه ای سنتی و آیینی سور، سرنا و زندگی با حضور هنرمندان 6 استان در شهر تیرور شهرستان میناب که طی مدت سه روز به رقابت پرداختند از نفرات برتر این جشنواره تقدیر شد.

مراسم پایان کار دومین جشنواره منطقه ای سور ، سرنا و زندگی که با حضور بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان  ، علیرضا پاکدامن معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب ، درویش نژاد مدیرکل ارشاد اسلامی ، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل صنعت معدن و تجارت ، مدیر کل حوزه هنری ، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان و شهرستان برگزار شد.

 

درویش نژاد مدیرکل ارشاد اشاد اسلامی در ابتدای این مراسم با تقدیر ویژه از مردم شهرستان میناب و شهر تیرور در برگزاری با شکوه این جشنواره گفت خوشبختانه این جشنواره با حضور و مشارکت مردمی بصورت پویا برگزار شد که جای خوشحالی بسیار است که این جشنواره با تکیه بر آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم میناب و توسط خود مردم این شهرستان برگزار شده است.

مدیرکل ارشاد استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه احیای سنت ها و فرهنگ های بومی هر منطقه از تاکیدات ویژه حوزه فرهنگ و هنر دولت تدبیر و امید می باشد و در این جشنواره که پیشنهاد اولیه برگزاری این جشنواره توسط پژوهشگر عرصه فرهنگ و ادبیات استان دکتر علی رضایی که از مفاخر شهرستان میناب ارائه شد و با کمک و مشارکت مردمی و همکاری دستگاههای اجرایی امروز شاهد برگزار جشنواره ای هستیم که مورد استقبال بیش از چند هزار نفر هنر دوست قرار می گیرد.

متولی سازمان فرهنگی استان با اشاره به اینکه موسیقی از دیرباز با زندگی مردم عجین بوده است و شاهد حضور آن در تمامی مقاطع زندگی جوامع در زمان های شادی یا غم بوده ایم و این نوع از موسیقی هیچ منافاتی با مبانی دینی یا عقلی نداشته و امیدواریم به زودی شاهد برگزاری این جشنواره در سطح ملی باشم .

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با تقدیر از تلاشهای انجام شده و ظرفیت فرهنگی جشنواره گفت : حضور و مشارکت فعال مردم و همراهی و همدلی با این جشنواره فرصت بسیاری خوبی است که امیدواریم در همه عرصه های فرهنگ و هنر همانند برگزاری این جشنواره همیشه پیش قدم باشند.

اکرمی در ادامه خاطر نشان ساخت: بنده از لحظه حضور در محل جشنواره جاری بودن زندگی و نشاط را در بین مردم شاهد هستم و امیدوارم همه مردم ایران و شهروندان شهرستان میناب و شهر تیرور که در ایام جشن ملی کشور عزیزمان قرار داریم همواره شاد و امیدوار به آینده روشن سرزمینمان باشند.

وی با اشاره به حضور حماسی و با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم فهیم و اندیشمند ایران اسلامی بار دیگر با حضور خود در روز جشن ملی و پیروزی انقلاب اسلامی زندگی و امید در این کشور جاری و ساریست و مردم این دیار در 7 اسفند نیز با حضور خود بار دیگر با حضور فعال خود صلابت و اقتدار خود را نشان خواهند داد که کشور و انقلاب خود دوست دارند و پایبند به ارمانها خود هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در پایان سخنان خود با دعوت مردم به حضور در پای صندوق های رای گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر آمده از مردم و توسط مردم اداره می شود و مسیری جز گذر از صندوق های رای متصور نیست و ان شالله با حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو انتخاباتی پرشور را شاهد باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در مراسم تقدیر از برگزیدگان این جشنواره با قدردانی از حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: همانگونه که شاهد حضور باشکوه مردم در مراسم 22 بهمن بودیم در 7 اسفند نیز شاهد مشارکت گسترده تر مردم در کنار صندوق های رای باشیم و با انتخاب آگاهانه مسیری روشن را برای فردای کشور رقم بزنیم.

پاکدامن با تقدیر از دست اندر کاران برگزاری دومین جشنواره منطقه ای سور، سرناو زندگی گفت: این جشنواره فرصت گرانبهای برای معرفی ظرفیت و جاذبه های فرهنگی و اجتماعی میناب می باشد که امسال با برگزاری سطح بالای این جشنواره، با تشکیل دبیرخانه دائمی آن در شهر تیرور، مقدمات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی فراهم گردد.

در پایان اختتامیه جشنواره سور ، سرنا و زندگی که با حضور گروههای هنری از استانهای جنوبی کشور و شهرستانهای استان هرمزگان برگزار گردید از نفرات و گروههای برتر با اهدای لوح و جوایز ویژه تقدیر شد و همچنین از شیر محمد اسپندار پدر موسیقی نواحی کشور از سیستان بلوجستان که سابقه اجرای برنامه در بیش از 30 کشور در کارنامه خود دارد بصورت ویژه تقدیر شد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق ومطالب آن متعلق به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب مي باشد.